
Na pozycjonowanie w wyszukiwarce wpływa szereg różnych czynników, które dodatkowo ulegają zmianom wraz z aktualizacjami wprowadzanymi przez Google. W celu poprawienia pozycji w rankingu wyszukiwania możesz wdrożyć na swojej stronie (a także poza nią), różne działania, wpływające na jej widoczność w wyszukiwarce. Sprawdź, jakie zmiany powinieneś wprowadzić w obrębie swojego serwisu, by podnieść jego pozycję w rankingu zapytań.
Content marketing a pozycjonowanie
Pośród licznych czynników warunkujących pozycję Twojej strony na liście wyszukiwań Google, główną rolę odgrywa content. Oznacza to, że wszelkiego rodzaju treści, które znajdują się w obrębie Twojej witryny, wpływają na to, czy Google wyświetla ją użytkownikom wpisującym do wyszukiwarki konkretne frazy kluczowe. Boty Google, przeszukujące witryny, odczytują je w podobny sposób, co użytkownicy. Najbardziej doceniane są strony, które w sposób merytoryczny i wyczerpująco odpowiadają na pytania, dostarczają informacji o produktach, usługach lub oferują możliwość zakupu artykułów, których szuka użytkownik. Im bardziej adekwatna do zapytania jest treść strony, tym większe prawdopodobieństwo, że Google wyświetli ją wysoko na liście wyszukiwań. Ważnym elementem, który przyciąga czytelników, a tym samym potencjalnych klientów, jest blog zawierający eksperckie treści odnoszące się do zawartości strony. Dla algorytmu Google jest to natomiast sygnał, że serwis jest spójny i zawiera uporządkowane informacje skupione wokół konkretnego zagadnienia/branży.
Optymalizacja pod kątem SEO
Pozycjonowanie jest nierozerwalnie związane z optymalizacją pod kątem wyszukiwarek (ang. Search Engine Optimization), często pojęcia te są używane zamiennie. Jako że algorytmy Google są oparte na tekście, pierwszym krokiem do optymalizacji serwisu powinien być wybór słów kluczowych. W wyborze fraz pomagają narzędzia analityczne, które podpowiedzą, jakie słowa kluczowe ściągną na Twoją stronę najwięcej ruchu. Staraj się pozycjonować swoją stronę na słowa z tzw. długim ogonem. Long tail keyword to frazy, które są konkretne i specyficzne, ograniczają zakres zapytania, dlatego są mniej konkurencyjne.
Źródło fotografii: https://pixabay.com/pl/users/photomix-company-1546875/